ΠΛΑΤΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

 

ΕΝΟΤΗΤΑ: Κατασκευή βιβλίου

Εμπλεκόμενοι  τομείς στόχοι
·      Μελέτη περιβάλλοντος

·      Ψυχοκινητικός

·      Μαθηματικά

·      Εικαστικά

·      Θεατρική αγωγή

·      Να υιοθετούν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής (π.χ. ότι διαβάζουμε από τα αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω, ότι τα βιβλία διαβάζονται από την αρχή προς το τέλος κ.λ.π. (ΔΕΠΠΣ)

·      Να εκφραστούν δημιουργικά

Φτιάχνουμε βιβλία

  1. Στην αρχή της χρονιάς φτιάχνουμε ένα μικρό βιβλίο για κάθε παιδί. Εκεί μπορεί να γράψει, να ζωγραφίσει. Κάθε μέρα βάζουμε ημερομηνία κι όταν ζωγραφίσει κάτι, του ζητάμε να μας πει τι είναι για να το σημειώσουμε δίπλα.
  2. Φτιάχνουμε ένα βιβλίο για τις οικογένειες των παιδιών. Στέλνουμε στο σπίτι κάθε παιδιού μια σελίδα , όπου οι γονείς μπορούν  να γράψουν πληροφορίες για τις οικογένειές τους ( πόσα μέλη, αγαπημένα παιχνίδια κλπ). Τα παιδιά  μπορούν να ζωγραφίσουν κάτι ή να κολλήσουν. Με αυτές τις σελίδες φτιάχνουμε βιβλίο, το οποίο έχουμε στη βιβλιοθήκη.
  3. Φτιάχνουμε ένα τσελεμεντέ του σχολείου. Κάθε παιδί μας λέει για το αγαπημένο του φαγητό και πώς φτιάχνεται. Γράφουμε με απλά λόγια τη συνταγή. Φτιάχνουμε πολλά αντίτυπα. Δίνουμε ένα σε κάθε παιδί για να το διακοσμήσει. Γίνεται ωραίο δώρο για τη γιορτή της μητέρας.
  4. Το βιβλίο των χρωμάτων
  5. Το βιβλίο των γραμμάτων
  6. Το βιβλίο των αριθμών
  7. Βιβλίο σχετικό με μια θεματική προσέγγιση.
  8. Το βιβλίο του εαυτού μας

Κόμιξ

Διαλέγουμε κομμάτια-φιγούρες από κόμιξ με έντονη δράση και εκφραστικότητα και τους σβήνουμε το κείμενο. Τα  παιδιά βρίσκουν τους κατάλληλους διάλογους